domingo, 27 de enero de 2019

Marina Trail 2019



Sempre dic que he de fer totes les curses de casa i La Marina Trail encara més en ser una cursa de muntanya solidària. Cada any, els beneficis que se’n treuen, es destinen íntegrament a un projecte educatiu al Sud de la Fundació PROIDE. Recorregut conegut, cantitat d’amics, coneguts i saludats. Arribar fàcil a la sortida i a la meta… tot suma!

Tot i així, porto tot l’hivern amb una Mandra especial. Crec que és més mental que no pas física, provocada pel desgast que provoca l’Ironman 2018. És difícil d’explicar, és com una falta de ganes per fer coses, però només abans de fer-les, ja que un cop hi ets a la cursa o entrenant ja tornes a estar enxufat… entenc que és més motivacional i mental i per això, tot i la mandra, segueixo apuntant-me a totes… i un cop en elles, disfrutar-les totes!

Arribo a la cursa després d’un Hivern amb sense quasi cap dia de Trail, molt lluny d’altres anys on la Serralada Litoral era la meva escapada. Com ja he dit, poca motivació, quedo amb Oriol Delblanch dels VO2 per anar amb temps a La Salle. Allà ens trobem amb en Josep Nebot, també company, i unics que fem la de 21km… mentida!... apareix Alex Sanz, que agafa el dorsal d’en Gonzalo i també la farà. Passem com podem el fred, el recollir la bossa del corredor i portar-la al cotxe, el fet que no m’han fet el meu dorsal tot i tenir la inscripció feta… ho soluciona en Rafa Navarro que té contactes… Lavabo i fem 5’ de trote al voltant de l’escola i cap al calaix…


De fet, comentem això, anem sense escalfar, ja escalfarem a la cursa… Sortim junts bastant al davant… el primer km el fem a 4:15 però em serveix per estalviar els taps que es fan a la primera riereta de pujada o a la pujada després de la Pisotella… i vinga Amunt!… és una agonia ja que com surts arran de mar, l'únic que es fa és pujar… 4,4km Amunt… 500 metres de baixada i unaltre cop Amunt… I ja estas a Dalt de tot!


La cursa en aquest moment es converteix en un disfrutar pel Maresme Lliure i Tropical… ja m’ha marxat la mandra, ara ja només fas que caminar/trotar pujant, córrer ágil al plà i baixar mirant bé no torçar-me els tormells… i m’encanta! M’encanta la sensació d’anar pel bosc, pels camins, olorant la muntanya, sentint la meva respiració, veient Premià a Baix, ananr per hombres, corriols i empassant kilómetres sense pensar… la ment está en blanc i vas fent… és una meravella!

I sense ser conscient de les distàncies, arribes al km 17 on ja planeja, i després al km18 que ja tira cap avall… Tens una mica de fatiga a les cames, pero ja saps que ara tot és baixada… els meus càlculs no fallen… sempre vaig a ritme de 5km cada 35’… Els 2 km finals es fan llargs, ja que tornar a l’asfalt es fa dur muscularment… miro un parelll de vegades enrrere a veure si ve algú… sempre hi ha aquest petit esperit competitiu… encaro l’entrada al camp de futbol, saludo als Companys de l’equip que han fet la de 12km i els de la de 21 que ja han arribat… al final em surten 22km en 02:33’44” el 60 de 174 … prou bé i, sobretot, amb la sensación que tot i la Mandra inicial, m’ho passo pipa!
La setmana vinent, canvi total de registre, Duatló per Equips a El Prat… tocarà donar gas!





No hay comentarios:

Publicar un comentario