domingo, 4 de diciembre de 2011

Mitja Marató de Mataró 2011


Es confirma que el meu cos es va adaptant... despres de completar la primera temporada sencera després de deixar el Futbol, la Mitja Marató de Mataró en va ser la constatació...

L'any passat habia estat el meu debut en la distància... i vaig fer 1h 57' patint molt. Enguany, coneixia el recorregut, ja portaba més kilòmetres a les meves cames, però venia molt menys preparat que l'any passat i amb una petita molèstia al Soas que em feia patir per si acabaria o no.

A final, el Rafa, que habia de debutar, va deixar el seu lloc a en Victor degut a una Faringitis... vam quedar amb en Miki i a esmorzar ben d'hora al Sorli... i cap a Mataró. Aparquem, anem a pels dorsals i anem al punt de trobada amb la resta d'Ibers, en Jesus, en Jose i en Sergi... però només apareix en Jesus, ja que en Jose i Sergi s'han dormit i estan recollint els dorsals. Anem a cotxe a desvestir-nos, ja que fa fresqueta... dubtes sobre si escalfar o no... i ens plantem enmig del calaix de sortida sense quasi escalfar... total, els primers 5km són quasi de baixada i serviràn per escalfar!...

Pistoletazo i a córrer... i ja ens separem tots, cadascú busca el seu ritme... i només arribar als Salessians comprovo que anem molt ràpid... i a més baixem els primers kilòmetres a 4'40"... bon ritme per a mi... km5 en 23'37"... fins que arribem al port.

Un cop al Port, ja planeja i ja començo a agafar el ritme crucero... intentant agafar algun grup que vagi al meu ritme... fa sol i comença la caloreta... un gran dia per córrer!... tornada del port i just abans d'arribar a la Nacional, veig el Victor caminant!... el Genoll li ha tornat a jugar una mala passada.

Entrem a la Nacional i anem direcció Llavaneres i em comença a entrar "Flato".... no pot ser!... estic bé!.. puuurké!... baixo el ritme i tot i això arribem al km10 en 48'54". Intento respirar fons, vaig una mica plegat... girem de tornada i als 100 metres... punxada al bessó dret!... no pot ser, però això que és?... m'adelanta en Miki i em dic a mi mateix que he d'acabar, que oblidi el rellotge però com va dir el Presi Alex, em concentri només en córrer. I em concentro, intentant córrer bé, respirar bé... i em va marxant el "flato" i la punxada al bessó va a menys... podria ara mateix tancar els ulls que seguiria corrents!... estem arribant a la Proctle & Gamble... passo el km15 en 1:16'11", vaig a 5'30" pero acabaré...

Tornant de la Proctle & Gamble veig en Miki, li faig un crit i diu que s'està pixant des del km1... i es para a pixar!... mala previsió d'unaltre debutant a la distància. Encarem la darrera tornada per la Nacional. És sense cap mena de dubte el troç més dificil per mi, ja que les cames començen a patir i es fa molt llarga... en Miki m'enganxa poc abans d'arribar a la pujada de San Simó i l'aviso del que vindrà i que si apretem, baixem del 1:50'... i apreta una mica i e deixa enrrere!...

Gir a l'esquerre i 400m de pujada infernal... només cal mirar avall i no pensar en res més que en fer una passa darrera l'altra. Ja som a dalt i passo el km20 1:45'04"... penso que si apreto, puc baixar de 1:50'!

Allargo les passes com sempre faig ens el darrer kilòmetre, veig en Miki al fons i em serveix de referència, darrera pujada, ja es veu la meta i em poso al seu costat i em crida "Cabrón no em facis esprintar!" i li crido "Va que fem 1:50"... apretem, però aquest cop, a diferència de totes les altres curses que he fet, no tinc cames per esprintar... la Maria amb la Paula, en Victor i la Laura em criden i m'animen...100 metres... i final en 1:50'20"

Acabo molt i molt content, he baixat en 7' el temps de l'any passat tot i arribar menys preparat. He acabat la cursa tot i tenir moèsties al llarg de la setmana i durant la cursa. I el més important, m'he quedat a 23" del meu millor temps sense entrenar gaire. El que vol dir que enguany, si m'entreno bé, a Granollers i Barcelona baixaré els meus temps i milloraré encara més les meves sensacions!

La propera, la San Silvestre de Masnou per San Esteve i la Duatló de Muntanya de Cabrils el 31 de desembre per acabar l'any!

No hay comentarios:

Publicar un comentario