domingo, 4 de diciembre de 2016

Mitja Marató de Mataró 2016




 
La Mitja Marató de Mataró no pot faltar!... com sempre dic, correr a casa no te preu. No te preu no haber de matinar i fer una cursa per llocs coneguts. El plantejament era fer un Escuadrón VO2 Team ja que en Marc Català debutaba a la distancia. Oriol Gimenez i Sergi Garcia seríen els seus Pacemakers per baixar de 1:40’ . En Ruben, en Vicotr i jo, decidim que es un ritme al qual ells podem anar cómodes i jo intentaré seguir-los.


Ja de bon matí, Victor baixa per un enterrament i Ruben per malaltia de la Barbara… recullo a en Marc i decidim anar a esmorzar davant de la sortida, ja que te pearking de la seva sogra just davant. Xeradeta i consells fins que van arribant la resta de l’equip, com en Gonzalo, i animadors inclosos com en Santi Pellejero, Alexandra o Karla i ricard Boix. Sergi diu que fará de llebre, i li asseguro i reasseguro que a menys de 4:40 no hi vagi… no em fan cas.


Escalfem una mica o saludo al gran Chus d’Hospitalet o el meu fisio Aitor. Ens plantem al calaix de sortida on també coicideixo amb el gran amic i company de feina Oscar Pastor, amb l’Alvar, Jordi Pujol i en Rai. Darrer consens al calaix i decideixo anar finalmente amb Alvar.


Som la part del davant de la Sortida 2 i per tant tenim metre al davant per córrer. Sergi i Marc marxen a u ritme molt alt. Alvar i jo, anem més enrrere i rebem els ànims dels company d’equip, Alex, els boix, Laia Cuevas… primers trams de pujades i baixades que ens porten a Argentona i ja veig que també anem una mica ràpid. En 3 km anem a 4’30” i per tant decideixo aixecar el peu… Em passa en Gonzalo, li dic que m’he fòs a la sortida i diu que ens ha vist sortir massa rapid. Baixem Cerdanyola i el gran Jaume Riera també em passa… decideixo anar recuperant de l’escalfament inicial en el tram de baixada que ens porta pel centre de mataró.


Passo el km 10 en 47 i en arribar a San Simó, 2 sorpreses… per un Cantó el Vent, en fa molt. Per l’altre, ens han canviat el recorregut i en comptes d’entrar al Port, anem Nacional 2 direcció Barcelona i em trastoca els plans. Allà està Javi Montesinos per animar la llarga recta que faig a un ritme molt constant de 4’50”


Al gir està en Raul Estevez que amb els seus crits desperta a un mort. El gir també em serveix per comprobar que en Marc em diu que ha petat. Mes enrrere veig l’Alvar i la Laia que l’acompanya, i tampoc els tinc tan lluny.


La Recta desde la Laia l’Arquera fins a l’Experience són 4km amb el vent en contra on no puc baixar de 5’ el km, em noto cansat, però un crit del gran Chus de l’Hospitalet em fa posar-me una estoneta darrera d’ell fins que tornem a girar. Allà foto i ànims del Quim Ponsa, els VO2 estem a tot arreu. Ja vent a favor, km 15 i 16, menjo Gel i intento tornar a rebifar el ritme fins arribar al port.


Es més agraït aquest canvi de recorregut ja que el tram del port, en ser mes curt i creuant-te amb la gent es fa molt més amè. Intento seguir peus de gent i al gir veig que tinc molt més a prorp a Marc i a Alvar i Laia. En Santi m’esperona unaltre cop. Já només queda tirar fins a San Simó on donarem la resta… però arribant a la riera veig que agafo en Marc. Els meus pensaments són, si apreto pillo l’alvar peròp no puc deixar sòl a en Marc.


Encarem la pujada, son 1’5km, molt durs si vens fort i duríssims si vas amb el globus. Animo a en Marc, el vaig esperonant perquè no pari, va mort, però faig que no s’aturi, que pensi en el correr i no en lo cansat que està. Primer tram fet. Planeja una mica i li dic aixeque el cap i el ritme, i efectivament, pujem el tò, queda la darrera pujada on ja li dic que ho doni tot… Arribant al Parc el seu millor amic l’anima, li dona el plus que li queda… “apreta o no baixem de 1:45!” li dic… estirem les passes, gentada i entrem a meta en 1:44’50”. Feina feta!



No hay comentarios:

Publicar un comentario