sábado, 22 de junio de 2019

La SantJaumenka


Em vaig  apuntar a la SantJaumenka de premia de Dalt feia molt de temps. Com sempre dic, les curses del costat de casa s’han de fer totes i aquesta encara no l’habia tastada. Fins a darrera hora no sabia si marxaria de pont de Sant Joan, així que tampoco sabia si la faria. Tota la setmana de descans després de la Half de Logroño i al final, ens quedem a Premià, així que la faré.


No sé que em trobaré i de fet no estic gaire mentalitzat a fer-la, la cursa es a les 8 del vespre i passo el dia entre piscina, platja i passeig amb la family… de fet recullo el dorsal a les 5 de la tarda per poder apurar fins a darrera hora per anar a la sortida. Al final, la Maria i les nenes m’acompanyen a la sortida. Arribem 15’ abans, temps just per saludar a 4 amics, en Ferran Moreno, la Iris i en Diego, Oscar Martienez i Barroso, trovar-me en Javi Castro i els Lluisos i a escalfar… aviso a ma Tieta que passem per davant de casa seva perquè tregui a la meva Yayona al carrer…

Baixada cridant a la Yayona!

No som molts però hi ha molt ambient al Sant Jaume, he revisat el circuit al mapa, però em diuen que ha canviat una mica… intención, baixar de 50’ ja que m’han dit es un trencacames. Sortida, i ja és un exemple del que será la cursa, fem unes voltes pel casc antic de Premià de Dalt entre carrerons, pujades i baixades i surto escopetejat intentant seguir en Diego.



Passem per davant del Sant Jaume I ja comença el circuit de veritat, Carretera de Premià de Dalt a Baix… mola ser pocs perquè veig al Fons els primers i no vaig gaire enrrere, encara! Al Fons, veig a ma Tieta i la Yayona i començo a cridar com un boig… no te preu els crits de la meva Yaya desde la Cadira de rodes aixecant els dos braços per animar-me… m’emociono, però rapidament gir a la dreta i pujada forta de 50m… i després una baixada i cap al barri de la Pisotella, carrers de cases amb constants girs i res pla.


I la cursa es resumeix en això, en carrers i mes carrers, on apretes a les baixades i intentes aguantar a les pujades… tot i així la primera meitad tendeix a baixar. Passo el km5 en 21’45”… a veure on pillaré el globazo. Pel camí, en Gamell, animant-me al qual li contesto a cada cantonada que me’l trobo “vaya emboscada de cursa!”… escolto que porto en Ferran Moreno poc darrere, el meu objectiu era seguir-lo… pel km 7-8 aixeco una mica el peu, vull agafar aire perque hem d’acabar pujant al final… em Passa en Ferran i decideixo no seguir-lo per no reventar…


Tornem per la Carretera de l’enllaç, i quan em pensó que ja entro a meta, gir a la dreta i rampa Amunt per un carrer sopresa… son 100m pero que dur es fa… i després ja baixada fins al Parc de la Fabrica, on em torno a trovar a les nenes i la Maria cridant-me… gir riera Amunt un parell de carrers més i arribada al Sant Jaume en 44’34” per fer 9,7km a 4’36”… not bad!... comprobó i he fet el 26è de la classificació, crec que mai he quedat tan endavant, també per la poca gent que hi ha, pero mola!...
Cursa Agònica, una emboscada constant però alhora molt divertida… en 2 setmanes la cursa de Premià i primera Meitat de l’any finiquitada!



No hay comentarios:

Publicar un comentario