domingo, 16 de febrero de 2020

Mitja Marató Barcelona 2020



Com passen els anys… 9ª. Participació a la Mitja Marató de Barcelona. Semblava ahir el 2011 quan vaig debutar a aquesta cursa lluitant per baixer de 1:50’ (1:49’45”)… i 9 participacions després, ja soc un expert, faig la mitja en 1:35’19” i amb la sensación d’haber pogut apretar al final per baixar aquests 19”… pero avui amb la sensación de la faina feta en dos sentits: per un cantó, ajudar a el meu Amigüito Marc Català a feer el seu MMP, i per altra seguir en la preparació per la Marató de aquí a un mes.

Es repeteixen les dinàmiques de sempre. Quedada amb els Amics i Companys del VO2TEAM que fem la cursa. Aquest Any, Pol Badia a pel 1:20; Joan Basseda llebre de Gonzalo a pel sub 1:30… i Ruben Monmany, Marc Català i jo, a fer el MMP d’en Marc. Uri es Baixa per malaltia.
Jo, segeuxo en la planifiació que el meu company i amic Oscap Pastor @bichopalo m’està fent per la Marató. Avui toca fer 1:35. Hem calculat i en Ruben ens portarà a 4:30 i al 10-15 ja veurem com anem… i a veure si en Marc Baixa el su 1:37.

Ens ajuntem al Calaix i sortida. Ja ens coneixem el circuit de memoria. Km 1 i 2 molta gent i intentar agafar ritme i escalfa I no gastar massa esquivant gent. Km 3 I 4 Paralel I Entença, tram en pujada, les pulsacions et pujen, anem clavant els parcials i falta aire. Km5 Gran via, serveix per agafar aire, primer avituallament i toca agafar ritmo crucero. En Monmany al davant i Marc, jo i un amic de Marc, en xavi a roda. Va una mica mes rapid de 4:30, de fet portem les llebres de 1:35 a 50metres i ens serveixen de referencia… em noto que no vaig alegre del tot. De fet en algun moment els hi dic “em porteu callat, cabrons!”… cosa extranya en mi!


Km 6 i 7 i arribem a Arc de trionf. Encara anem amb molta gent al voltant, es nota que cada cop es més masiva la cursa. Km 8, 9 i 10, Carrer Pallars… i comento que del 10 al 15 podriem aixecar una mica el peu! … i just quan jo començo a fer la goma, en Ruben, que ens ha portat fins aquí, pensa que no te ganes de patir més i aixeca el peu. Em quedo sol amb en Marc, que es trova bé i valent i de fet se m’escapa. No vull cremar-me, començo a coneixe’m molt bé i decideixo aixecar aquesta mica que em permeti agafar el meu ritme…


Fem diagonal Amunt i diagonal avall, amb el pensament al cap de seguir a ritme alt, pero sense pasar-te… en el gir de Diagonal veig el Marc ja lluny. Ara toca pensar en els meus entrenos per la Marató, en concentrar-se en la respiració, el ritme, el cos, les trepitjades… i arribem al tram del costat de la ronda, km 17-18. Em començo a notar bé, el darrer gel sembla haber entrat bé. Em pasa la Slivia, la animo, m’ajunto amb ella i de cop, veig que tinc en Marc just a 10 metres!


Arribo al seu costat i sento un “deixa’m!”… tinc dos opcions, fer.li cas i seguir… però tot i que aquest cop no ha explotat, si veig que esta de baixada… Faig la segona opció, quedar-me per ajudar-lo… pero primer m’espero un parell de minuts abans de donar-li la xapa!... Quan ja ha assumit que em uqedo em poso davant, tenim el vent de cara i començo a animar-lo intentant no pasar-me de pesat.


Pujem Marina, faig calculs, no baixem ja de 1:35 pero si de 1:36, així que l’animo… recta final, ja li ha marxat el bajon, de fet accelerem i a la recta final fins i tot soc jo qui esbifega mes que ell… entrem en 1:35’19” … feina feta!... entreno clavar a 1:35 com em va dir l’Oscar i MMP per el meu Amigüito que avui s’ha tret la espina de petar i ha aguantat en els momento de bajon.


I després, BBQ per celebrar-ho a casa, I per celebrar el naixement d’en Luca Tapia Spà! ;)


 


No hay comentarios:

Publicar un comentario