domingo, 29 de mayo de 2022

Tritatló Sprint de Mataró



 Per cuarta vegada, participo a la Triatló Spriont de Mataró. Les meves dues primeres participacions van ser el 2014 (1:21:19) i 2015 (1:19:54). Ja al 2017, any de preparació per l’Ironman, estaba encaixada al calendari igual que enguany… venia de la Half a Bilbao amb un molt mal Run i em va sortir un carrerón (1:07:56) per treure’m la espineta i preparar-me de cara a Zarautz en dos setmanes. Doncs aquest any anem pel mateix camí. Vinc de Peñiscola de fer una bon Half pero amb un mal Run… i va, i em surt una molt bona cursa…

Jo sempre repeteixo que estic aquí per pasar-m’ho be. De fet, després del confinament, la meva filosofía encara ha anat increccendo en aquest sentit, fer esport per disfrutar i amb menys obligacions i menys exigencia… pero l’experiència ho compensa. Comencem!

Com sempre, un classic, a la Tiratló de Mataró hi vaig en bici, son 20’ de rodar desde Premià, amb en Marc Clotet i l’Otger… xino xano, arribes a boxes i no has de buscar per aparcar. 

Ens trobem amb en Santi Pellejero i amb la resta de companys de l’equip VO2TEAM ja que avui es cursa pel Campionat de Catalunya de Clubs i hem d’entrar els 6 junts a boxes… per sort, puntuen 4 i no depenen del meu temps. Entrem en Marc Clotet, Pol Badia, Carles Moliner, Lluis Muñoz, Otger Renom i jo…

No anem amb molt de temps, just per deixar bossa a guardarroba, posar-nos el neoprè (ho dubto fins darrer moment pero en Pol em diu que guanyaré temps) i anar a l’aigua a fer un mini escalfament de 5’…

SWIM: Entrada a l’aigua o a la Rentadora, com m’agrada dir… només bombolles, peus, braços colpejant… intento aguatar l’angoixa de no poder nedar, de la respiració tallada, d’intentar agafar lloc… un suplici fins arribar a la primer Boia. Gir a la dreta, la cosa sembla aclarar una mica… arribes a la segona boia i gires direcció la platja, que es quan ja pots anar a ritme. No soc un gran nedador pero sempre tinc algu darrere. Ritme alegre i arribo a la platja en 13’54”… per sota de 1:50/100m... ahir la meva filla va fer 2' menys per fer 50 metres mes!... ja no la guanyo mai més! ;)

Llarga transició per tota la platja pujant al box. La T1, com sempre, m’ho prenc amb massa calma. Que si mitjons, que si botes, que si ulleres, dorsal, casc… i surto… després de quasi 4’ desde que deixo l’aigua fins que pujo a la bici…

BIKE: L’experiència em diu que he de anar ràpid, sobretot al principi. Passo a molta gent que va bebent, apretant-se les cales, agafant aire, etc… doncs no… perque lo important es agafar un bon grup i com més endavant millor… així que tiro desde l’inici, surto a la nacional a gas, passant gent i intentnat enganxar ciclistes que van davant… fins que es crea un grupet…

I aquí, també torna a pasar el de sempre: grup de 10-15 ciclistes on ens posem a tirar en relleus 3 o 4… intentem fer cuatre crits perque la gent entri a la roda pero “no poden”… faig un parell de relleus llargs a la primera anada i un parell de relleus llargs a la primera tornada… fins que decideixo que no guanyo res fent relleus per la resta. El grup ara ja es més gran, uns 20… així que m’amago i a recuperar cames… i tot i així, seguim anant a 38 kmh de mitja…

Entro a Box i aques cop la T2 es més ràpida, només cordar-me les bambes, agafo gel i gorra i a gas!


 RUN: Surto donant-ho tot. Allá estan el Salvi, Santi, etc. animant i fent fotos… El circuit me’l conec, dos voltes a un circuit que va desde el CN Mataró fins a l’espigo i tornar. Vaig a 4:20’ i em passen els Pros com cohets, però jo també passo gent i noies. Primer km en 4’16” … em falta aire… i queden 4… és aquí quan entra la part mental. Aguanta, aguanta! Tornada i pas per la primera volta… et vas creuant amb els companys, en Pol ja m’ha doblat, em pasa en Marc Clotet, en Carles Moliner va a meta quan jo giro per fer la segona volta. Veig que no tinc al Otger i el Lluís tan lluny. Salvi i Santi em criden que vaig molt bé i això m’anima. Segueixo  donant gas sense mirar quasi el rellotge… estic anant a 4:29, 4:27 i 4:23…

El darrer km es ja deixar-ho tot, aixecar genolls tot i que no pots, em cremen les cames, em falta aire… recta final i dono la resta que em queda perque vull baixar de 1:10… al meu rellotge si ho faig, pero al crono oficial 1:10’03” el 204 de 301 de la Categoria Federada… amb aquest temps a la OPEN hagués quedat el 80 de 216… doncs no está tan malament!...

Ara, darrera semana d’entrenaments i a preparar Zarautz!


TORRES PUIGHERMANAL, RICARD CLUB VO2 TEAM V1M 1:10:03

SWIM 0:15:24 / BIKE 0:33:24 / RUN 0:21:15


No hay comentarios:

Publicar un comentario